Antonio Giménez-Rico
Antonio Giménez-Rico
Antonio Giménez Rico
ver vídeo

There is something truly wonderful about The Cheat (1915). How, in less than one hour, with a very simple but expressive staging, only three characters, very few intertitles and excellent lighting, a true precedent of the best expressionism, a complex plot of love, deception, lies, infidelity, betrayal, extorsion, vengeance, forgiveness and redemption can be narrated with such rigour and precision. It was produced and directed by Cecil B. DeMille, a film maker who would be awarded the highest honours and recognition for much more colossal, solemn and spectacular films –The King of Kings (1927), Cleopatra (1934), The Ten Commandments (1923 and 1956), The Crusades (1935), Samson and Delilah (1949), The Greatest Show on Earth (1952). With the added attraction of the discovery of a memorable villain, Sessue Hayakawa, the first great star of American film of Asian origin, in a sober and just performance, who was mostly responsible for the film’s success, and who years later, in 1957, would be nominated for an Oscar for his unforgettable performance as Coronel Saito in David Lean’s film The Bridge on the River Kwai.

Write a review on this item:
Send a message


Según lo previsto en la Ley 34/2002 de Servicios de la Sociedad de la Información y de Comercio Electrónico, en la Ley Orgánica 15/1999 del 13 de Diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal y en el Reglamento (UE) 2016/679 General de Protección de Datos, le informamos que sus datos personales figurarán en nuestros archivos automatizados. Sus datos no son ni serán en ningún caso suministrados a terceros. Puede en cualquier momento ejercitar su derecho de acceder, rectificar, de oposición al uso y, en su caso, cancelar sus datos personales comunicando al correo electrónico privacidad@march.es la operación a realizar. Más información sobre nuestra política de privacidad.



Disclaimer