ver vídeo
The beginnings of Pop art in England along the early 1950's already show the main thematic vein of this artistic trend, based on the new media of the society of masses and the multiplied products of consume. An aspect that has been less addressed by the critic are the tridimensional creations: we can distinguish here different modalities of object "presentation" ( in the Duchampian tradition of ready-made) and some others of "representation" (closer to the traditional sculpture). The literal copy in limited series (in the style of Warhol's Soap Pads) triggers the issue of originality and reproduction, which is key for understanding the phenomenon. All of this, finally explains why art, ancient or contemporary, is one of the prefered topics of pop art, which can be also understood as an auto-referential movement of the "art system", not so distant in this sense from some of the variations of the linguistic conceptualism as it may seem in a first glance.
Write a review on this item:
Send a message


Según lo previsto en la Ley 34/2002 de Servicios de la Sociedad de la Información y de Comercio Electrónico, en la Ley Orgánica 15/1999 del 13 de Diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal y en el Reglamento (UE) 2016/679 General de Protección de Datos, le informamos que sus datos personales figurarán en nuestros archivos automatizados. Sus datos no son ni serán en ningún caso suministrados a terceros. Puede en cualquier momento ejercitar su derecho de acceder, rectificar, de oposición al uso y, en su caso, cancelar sus datos personales comunicando al correo electrónico privacidad@march.es la operación a realizar. Más información sobre nuestra política de privacidad.



Disclaimer