Jose Luis Téllez
ver vídeo
Wagner represents the most transcendental step in the renewing not only of the scenic music, but of all the harmony and instrumentation of the 19th century: in this sense, the influence of his work is projected to all genres, and it could be said that none of his contemporaries and successors have remained immune to it. The liberation of chromaticism, the role of the orchestra as an organism with an importance equivalent (if not superior) to the voices, as well as the conception of the opera form as a continuous speech ruled by the principle of thematic development, imply a diametrical change of perspective, at the same time as it implies the absorption of symphony by opera. But Wagner is also responsible for a new scenic conception, materialized in Bayreuth under his own direction: Wagner did not only transform music, but the conception of the lyrical space itself.
Write a review on this item:
Send a message


Según lo previsto en la Ley 34/2002 de Servicios de la Sociedad de la Información y de Comercio Electrónico, en la Ley Orgánica 15/1999 del 13 de Diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal y en el Reglamento (UE) 2016/679 General de Protección de Datos, le informamos que sus datos personales figurarán en nuestros archivos automatizados. Sus datos no son ni serán en ningún caso suministrados a terceros. Puede en cualquier momento ejercitar su derecho de acceder, rectificar, de oposición al uso y, en su caso, cancelar sus datos personales comunicando al correo electrónico privacidad@march.es la operación a realizar. Más información sobre nuestra política de privacidad.



Disclaimer