Modern Romantics Wednesday Series Reinterpreting the classics

Modern Romantics

  1. Prior interview at
Imogen Cooper, piano
  • Where? Fundación Juan March. Castelló, 77. Madrid. Find in Google Maps

  • TICKETS Free of charge. A third of the auditorium seats can be booked on-line since seven days before show time.

  • Broadcast Available live on Radio Clásica, Canal March and YouTube

Frédéric Chopin, Franz Schubert and John Dowland are presented as composers from the past who, at the hands Thomas Adès and Jörg Widmann, are relevant today. While one “instils youth on an ancient world,” the other relies on the technique of collage.

  1. I
      1. John Dowland (1563-1626)
      1. In Darkness Let Me Dwell, for countertenor and lute
      1. Thomas Adès (1941)
      1. Darknesse Visible
      1. Fryderyk Chopin (1810-1849)
      1. Mazurka nº 2 en La menor , from Mazurkas Op. 7
      1. Thomas Adès
      1. Mazurka nº 1, Moderato, molto rubato, from Three Mazurkas Op. 27
      1. Fryderyk Chopin
      1. Mazurkas Op. 7 (selection)
      1. Karol Szymanowski (1882-1937)
      1. 1. Sostenuto, molto rubato, from 20 Mazurkas Op. 50
      1. Fryderyk Chopin
      1. Mazurka nº 4 en La bemol mayor, from Mazurkas Op. 7
      1. Thomas Adès
      1. Mazurka nº 3, Grave, espressivo, from Three Mazurkas Op. 27
      1. Fryderyk Chopin
      1. Mazurkas nº 2 en La menor, from Cuatro Mazurkas Op. 68
  2. II
      1. Jörg Widmann (1973)
      1. Idyll and Abyss. Six Schubert Reminiscences
      1. Franz Schubert (1797-1828)
      1. Moments Musicaux D 780
La obra de John Dowland será escuchada en grabación.

  1. Imogen CooperImogen CooperConsiderada como una de las mejores intérpretes del repertorio clásico y romántico, Imogen Cooper presta gran atención al repertorio contemporáneo. En 1996 encargó Traced Overhead a Thomas Adès, de quien ha interpretado numerosas obras para piano solo. Recientes compromisos incluyen la Filarmónica de Berlín con Sir Simon Rattle, la Sinfónica de Sídney con Simone Young o la BBC Scottish Symphony con Thomas Dausgaard. Su trayectoria solista y camerística le ha llevado a actuar de Londres a Tokio y Nueva York y sus últimas grabaciones para Chandos Records incluyen música de Brahms, Chopin, Liszt, Wagner y Robert y Clara Schumann. Imogen recibió la orden de Comendadora del Imperio Británico (CBE) en 2007, es miembro honorario de la Royal Academy of Music de Londres y Humanitas Visiting Professor en música en la Universidad de Oxford durante el curso 2012-13. En 2015 Imogen fundó el Imogen Cooper Music Trust para apoyar a jóvenes pianistas.