Vampyr Silent Cinema The transition from silent to talking movies

Vampyr

  1. The event took place on
Clara Sánchez

Vampyr (1932). Director: Carl Dreyer (70’)
Presentation: Clara Sánchez 

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  1. Clara SánchezClara Sánchez

    Escritora, filóloga, docente y enamorada del cine. Fue profesora universitaria, antes de dedicarse por completo a la literatura. Ha publicado las novelas: Piedras preciosas, No es distinta la noche, El palacio varado, Desde el mirador, El misterio de todos los días, Últimas noticias del paraíso (Premio Alfaguara de Novela 2000), Presentimientos, Lo que esconde tu nombre (Premio Nadal 2010), Entra en mi vida y El cielo ha vuelto (Premio Planeta 2013). Su obra ha sido traducida a más de veinte idiomas, con un notable éxito en Italia. Su última novela es Cuando llega la luz (2016).

    Colabora habitualmente en el periódico El País y durante varios años lo hizo en el programa de cine de TVE, Qué grande es el cine.

     

"With Vampyr I wanted to create in the screen a dream with the eyes wide open, and prove that terror is not found in the things that surround us, but within our own subconscious". These words from Dreyer alert us that we will be entering a subtile, dark world product of our own mind, where suggestion rules over reason. A full treaty on fear that uses the world of vampires as a pretext, but putting distance from the topics, as at the end of the day, these creatures symbolize the fear toward ourselves. Vampyr may very well seduce us now more that at the time of its creation, as the times we are currently living have prepared us for this.

 

Clara Sánchez